Wymień zbiornik, uniknij kary.

WYMIEŃ ZBIORNIK, UNIKNIJ KARY

Od 1 października br. firma paliwowa nie dostarczy zamówionego oleju napędowego do zbiornika paliwa nieatestowanego, tzn. jednopłaszczowego. Gdyby jednak się na to zdecydowała to, grożą zarówno jej jak i odbiorcy paliwa kary finansowe,  a docelowo nawet utrata koncesji przez dostawcę paliwa – interpretacja przepisów dokonana przez Prezesa URE (zobacz pismo) Gra więc nie jest warta ryzyka zarówno ze strony zamawiającego jak i dostawcy. Organy państwowe mają pełną informację nt. kto i ile paliwa zamawia – związane jest to z dokumentem SENT, w którym odbiorca paliwa potwierdza fakt jego dostawy. Dodatkowo zamontowane w cysternach GPS-y potwierdzają dostawę. Tym samym organy państwowe wiedzą dokładnie kto i ile ON zamawia  oraz czy paliwo dotarło do Klienta.

Atestowane zbiorniki paliwowe wraz z dystrybutorem to takie, które spełniają wymogi Rozporządzenia Ministra Gospodarki z dnia 18 września 2001 r. z późniejszymi zmianami czyli są dwupłaszczowe. Na ten moment organy państwowe nie mają wiedzy, czy posiadana mini stacja paliw spełnia powyższe wymagania, dlatego zapowiadane są kontrole aby to zweryfikować.

W związku z powyższym zdecydowanie sugerujemy dokonanie jak najszybszego zakupu zbiornika, gdyż rosnący popyt  doprowadzi do wydłużenia terminu dostawy zakupionego zbiornika lub do wzrostu jego ceny, a co najbardziej prawdopodobne – do obu.

Istotne jest także aby zwrócić uwagę, czy zakupiony zbiornik choć dwupłaszczowy, jest zgodny z wytycznymi Urzędu Dozoru Technicznego, tzn. część dystrybucyjna jest oddzielona od zbiornika wewnętrznego (niektóre zbiorniki obecnie oferowane na rynku, nawet renomowanych producentów, nie spełniają tych wymogów).

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *